luni, 13 august 2012

Fii tu insuti schimbarea


...pe care vrei s-o vezi in lume. Parca nenea Gandhi a spus asta si cand am citit-o prima oara, mi-a placut tare mult, asa la nivel teoretic. Pentru ca ma gandeam: hai sa fim seriosi, faptul ca fac eu aia si ailalta nu inseamna ca o sa se schimbe regimul politic in Romania, nu inseamna ca o s-o ducem mai bine, nu inseamna ca o sa salvez eu de la foame totii copiii lumii, nu, nu si nu. Nu m-am gandit ca o s-o aplic curand, la o scara mai mica evident.

Deci, fiind eu la mare si vazand plaja plina de pet-uri (era o plaja la liber, fara sezlong-uri) m-am ridicat si am facut o punga sub forma de manusa , alta sub forma de sac si am inceput sa adun gunoaiele. Nu-mi propusesem sa curat toata plaja ci asa, mai mult sa fac miscare ca amortisem pe cearceaf, sa imbin utilul cu placutul cum ar veni.

In mod normal nu as fi facut asta in vecii vecilor, cel mult as fi vociferat alaturi de ceilalti despre cat de nesimtita e lumea, cum traim intr-o tara de r...t si cum astia de la curatenie nu-si fac niciodata treaba, etc,etc. Si nici nu v-as fi povestit asta (ca sa va impresionez cu talentele mele de cercetas in devenire), daca nu s-ar fi intamplat un lucru cu totul si cu totul neasteptat.

In timp ce mergeam de colo colo si tot puneam sticle in sac, am observat ceva mai departe o femeie facand acelasi lucru. La inceput am crezut ca mi se pare, ca de fapt facea altceva, dar nu...am stat si am privit-o cum aduna si ea gunoaiele din partea aceea a plajei. I-am prins privirea cand s-a ridicat si mi-a zambit si i-am zambit si eu. Si din momentul ala, m-am simtit nu stiu cum sa va spun...in al noualea cer.

Mi se pare incredibil cum am transformat o chestie care imi stricase ziua, intr-un adevarat miracol. Pur si simplu acum stiu ca lucrurile pe care le faci, chiar schimba lucruri, chiar daca la un nivel foarte mic, chiar daca uneori e aproape insesizabil cu ochiul liber , chiar daca nu exact in felul in care ti-ai dori tu. Butterfly effect chiar functioneaza, nu e doar o metafora. Singurul lucru pe care-l regret este ca nu m-am dus sa vorbesc cu ea. Sunt sigura ca am fi descoperit multe lucruri in comun :)

Pentru mine a fost o surpriza placuta pentru ca nu ma asteptam sa ma urmeze cineva, nu am facut-o ostentativ, nu am vrut sa dovedesc nimic ...pur si simplu am vrut sa reactionez altfel decat fac in mod normal. E o decizie pe care am luat-o de ceva timp si care imi aduce numai surprize placute:)

Prin urmare puteti incerca sa faceti asta, cand sunteti intr-o situatie neplacuta: sa reactionati altfel decat simtiti, altfel decat o faceti in mod normal, altfel decat se asteapta interlocutorul dvs. Pur si simplu altfel. Surpriza va fi pe masura;)

3 comentarii:

  1. Tare draga mi-esti, doamna sensibila:)
    Schimba lumea, ca o sa schimbi in bine.
    P.S.: tare mi-ar placea sa te scot la o cafea:)

    RăspundețiȘtergere
  2. Ma bucur, dar ma si mir ca s-a catadicsit cineva, la mare, sa faca putina curatenie doar pentru ca vazut pe altcineva facand asta.

    Cat de greu sunt de facut lucrurile simple, si cat de mult conteaza ele!...

    RăspundețiȘtergere
  3. forfecutso, si eu cred ca e timpul sa ne vedem la o cafea ca sa depanam amintiri cu pet-uri goale :))))

    intuneric, nici eu nu ma asteptam la asta, m-a luat prin surprindere...cred ca de asta nici n-am stiut cum sa reactionez:)

    RăspundețiȘtergere